הסרת שיער באינפרא אדום

הסרת שיער באינפרא אדום, הינה למעשה טכניקת הסרת השיער הראשונה ביותר המבוססת על קרני אור. יעילות שיטה זו עומד על 80% הסרת השיער הלא רצוי. שאר השיער נחלש ונעשה דק יותר. עם זאת, כמו בטכניקות הסרות השיער האחרות, גם בהסרת שיער באינפרא אדום, מיומנות המבצע, כמו גם עובי השערה, צבעה וסוגה מהווים גורמים חשובים בהצלחת הטיפול.

הסרת שיער באינפרא אדום משמשת רק לפונקציות קוסמטיות, ומתאפשרת לשימוש על מגוון צבעי עור גווני שערות, וקיום שיזוף. עם זאת, התוצאות הטובות ביותר יתקבלו בניגודית גדולה בין צבע העור והשערה, כמו שער כהה על עור בהיר. יתרה מכך, הסרת שיער באינפרא אדום מותרת לבעלי עור רגיש או פגוע. עקב בטיחותה הרבה, אנשים אלה יחוו אדמומית קלה אשר תחלוף מעצמה כעבור מספר שעות. למתן תוצאות טובות ומשביעת רצון יהיה צורך בחזרה על הטיפולים. עם זאת, טיפולים אלה הינם מהירים ופשוטים.

טכניקת הסרת שיער באינפרא אדום

אינפרא אדום
קרן האור מכילה בתוכה אורכי גל שונים, אשר ביניהם ישנו גל אחד שהוא אינפרא אדום. שיטה זו קיבלה את שמה על סמך אורך גל אחד בלבד מתוך המגוון כולו. התאמת אורך הגל לסוג העור והשערה ייתן תוצאות טובות ויעילות גם לבעלי עור כהה. התאמה אופטימלית זו מצריכה ניסיון ומיומנות רבה של מבצע ההסרה. קרן האור מזהה את פיגמנט השערה, מלנין (מרכיב הצבע הנמצא בה), ומטפלת רק בה ולא באזורים הסמוכים לה, באמצעות הבזקי אור. הקרן אשר הופכת לחום חודרת את העור, מחממת את זקיק השערה ומנתקת את מקורות אספקת הדם שלה עד היחלשותה ושיבוש תהליך צמיחתה. מכיוון שקרן האור תופסת את המלנין, ככל שיהיה חומר רב יותר (כמו בשיער כהה), התוצאה תהיה יעילה ומהירה יותר. רבים מהמשתמשים מרגישים בתוצאות משביעות רצון כבר לאחר מספר טיפולים.

בטרם התחלת הטיפול, יש צורך לגלח את המקום על מנת שקרן האור תעבוד באופן ישיר על שורשי השערה. כמו כן, רבים מהמטפלים מורחים משחה מאלחשת, למקרה שיורגשו כאבים, וג'ל לקירור. הטיפול מתבצע באופן מהיר ומתמקד בכל פעם באזור אחר, במהלכו ינוע המכשיר באיטיות על פני השטח המדובר. לאחר הטיפול תמרח עוד משחה אשר מטרתה להגן על העור הרגיש. משחה זו תומלץ להימרח גם בבית על מנת להמשיך להגן על העור.

 

הסיכונים הכרוכים בהסרת שיער באינפרא אדום

הסרת שיער באינפרא אדום, בדומה לטיפול הסרת שיער בלייזר, עלולה לגרום לכוויות, עקצוצים, אדמומיות ונפיחות באזור בו בוצע הטיפול. סיכונים אלה עלולים להיות שכיחים יותר בקרב בעלי העור הכהה. מכיוון, שקרן האור מחממת גם את העור עצמו, חשוב שיהיה במכשיר עצמו או בקרבת מקום, מכשירים משלימים אשר מאפשרים את קירורו של העור. זיהומים בעור, הינם נדירים, מפני שהקרן אינה מזיקה או מגרה את העור.

בטרם תחילת הטיפול, חשוב לוודא את דבר מקצוענותו של המקום או המכון, מיומנות המפעיל ותקינות המכשיר וקיומם של הרישיונות ההכרחיים לביצוע ההליך. תופעות הלוואי או הסיכונים הקיימים כתוצאה מהסרת שיער באינפרא אדום הינם קשים לטיפול לאחר התרחשותם ומסבים עוגמת נפש רבה למטופל. כמו כן, רצוי כי המטופלת והמבצע יוכלו לתאם ציפיות בדבר התוצאות מכיוון שהטכניקה אינה מבטיחה 100% של הסרה. יתרה מכך, ההבטחה כי הסרת השיער באינפרא אדום נעשית לצמיתות אינה ריאלית מכיוון שגידול השיער תלוי בגורמים נוספים אשר לא תלויים בטכניקה זו או אחרת, בין היתר במערכת האנדוקרינית והפרשת ההורמונים בתקופות החיים השונות..