טיפול בהזעת יתר בבית השחי

הזעת יתר בבית השחי הינה בעיה המטרידה רבים מהאנשים ומלווה בחוסר נוחות, בושה וירידה באיכות החיים. בישראל, תנאי מזג האוויר הקשים המתבטאים בעיקר בחום ולחות גבוהה, מקשים עוד יותר על חייהם של הסובלים מהזעת יתר. עם זאת, הזעת יתר בבית השחי נמשכת ומציקה לאורך כל השנה ללא תלות הכרחית במזג האוויר או בפעילות גופנית נמרצת.

הזעת יתר בבית השחי, הנקראת בלועזית Axillary hyperhidrosis, הינה בעיה רפואית שגורמיה אינם ידועים. לפעמים, אפשר למצוא את הבעיה גם אצל בני משפחה אחרים. הזעת יתר אופיינית ומאובחנת בקרב צעירים עד גיל 35 ובקרב ילדים. ההזעה הינה בכמות גדולה ותוצאותיה ניכרות בהכתמת בגדים באופן מהיר וריח עז ומפריע.

 

הגורמים המאיצים את הזעת היתר בבית השחי

ישנם גורמים מסוימים אשר עלולים להחריף את הזעת היתר. גורמים אלו כוללים פעילות גופנית מאומצת, התרגשות, לחץ או עצבנות. פעמים רבות, אנשים אלה נוכחים לדעת כי כאשר הם נהיים מודעים לבעיה, היא נוטה להחריף. ההמלצה היא להימנע מגורמים אלה ומהעלאת חום הגוף באופן מכוון. הימנעות מגורמים אלה מהווה רק טיפול חלקי, מכיוון שהתסמינים יופיעו, לרוב, גם בתנאים נוחים יותר.

לפעמים, הזעת יתר בבית השחי הינה משנית, ונלווית למחלות או תופעות רפואיות אחרות, כמו למשל במצבי סוכרת, פעילות יתר של בלוטת התריס, תגובות לתרופות מסוימות, תסמיני גיל המעבר ועוד. במקרים אלה חשוב לטפל בגורם המחלה ולא בתסמין ההזעה עצמו, עקב חומרתו והשפעתו על כלל מערכות הגוף.

 

הזעת יתר בבית השחי – הטיפול האפשרי

הסבל הנגרם לאנשים אלה, מביא אותם לחפש אחר טיפולים חדשים. מטרתו של הטיפול, לרוב, תהיה הקלה על הסימפטומים וניתוק בלוטות וצינוריות ההזעה. ההזעה נגרמת מעודף בלוטות הזעה ומפעילות יתר שלהם. דיאודרנטים למיניהם, פועלים להפחתת הזיעה והריח הנלווה באמצעות חסימת צינוריות הזיעה. טיפולים אחרים אשר יכולים להועיל או להקל על גורמי הסבל יכולים להיות לדוגמא טיפול בבוטולינום (בוטוקס). הרעלן מוזרק לבלוטות הזיעה וגורם לשיתוקם ולחסימת האצטילכולין האחראי על הפרשת הזיעה. יש לחזור על הטיפול לאחר כארבעה חודשים בממוצע, בכדי להשיג תוצאות טובות יותר. מחקרים שנעשו עד כה על טיפול זה הראו תוצאות משביעות רצון.

במקרים קשים, לאחר ניסיון מרבית הטיפולים, מוצע פתרון כירורגי. בניתוח עצמו, מנתקים את בלוטות הזיעה הספציפיות בבית השחי. תקופת ההחלמה לאחר הניתוח היא של כשבועיים. הניתוח, לרוב פותר את הבעיה ב 95% מהמקרים, אולם הוא מלווה בסיכונים, ככל יתר הניתוחים. עם זאת, יתרונות הניתוח אשר מטפל בהזעת יתר של בית השחי עולים על חסרונותיו ותופעות הלוואי שלו.

 

איך מתמודדים עם הבעיה?

הזעת יתר בבית השחי נחשבת לבעיה ממוקדת וממוקמת באופן ספציפי, אולם היא מפריעה ונדמית כגלויה לעיני כל. היא עלולה לפגוע בביטחון העצמי של הסובלים ממנה ומפגיעה בחייהם החברתיים. לכן, חשוב לזכור כי למרכיב הנפשי והרגשי ישנו תפקיד בגרימת הבעיה. התמודדות עם מצבי הלחץ והחרדה יכולה לפתור את הבעיה או להקל על חומרתה כמו שימוש בטכניקות של הרפיה ודמיון מודרך.

הימנעות ממקומות חמים ופעילות גופנית בתנאי מזג אוויר קשה, כמו גם הרגלי היגיינה מוקפדים יכולים אף הם להועיל. ישנם כיום בשוק, בגדים רבים העשויים מבדים אשר מוגדרים כמונעי הזעה. כמו כן, ההמלצה היא ללבוש בגדים רחבים ולא נצמדים לגוף. למרות וחרף המאמצים הכבירים אשר יכולים להיעשות על מנת להעלים את הבעיה, לרוב, הפתרון אשר יטפל באופן ספציפי בבעיה יימצא במגוון הטיפולים המוצעים מהרפואה הקונבנציונלית.

במרכז האסתטיקה אנו מספקים טיפול להזעת יתר בבית השחי בכל חלקי הארץ, במרכז, בשרון, בצפון ובדרום בין הערים בהם ניתן לקבל את השירות: תל אביב, רעננה, כפר סבא, חיפה, באר שבע, פתח תקווה, ראשון לציון, רמת גן, גבעתיים, נס ציונה, אשדוד, אשקלון, חדרה, יבנה, נתניה, ירושלים, רחובות, יבנה, הרצליה, הוד השרון, קרית אונו.