בוטוקס תופעות לוואי

נשים רבות תרות אחר הפתרון המוצלח להחלקת קמטים ולהצערת המראה. ישנם מספר טיפולים שזוהי מטרתם, ולכל אחד מהם ישנם יתרונות וחסרונות. הזרקת בוטוקס הינה אפשרות אחת אשר מיועדת להחלקת קמטוטים וקמטי הבעה בפנים. הבוטוקס הינו רעלן אשר משתק את שרירי הפנים. טווח פעולתו הוא זמני וקצר יחסית, ולכן תופעות הלוואי, אם קיימות, נעלמות כאשר השפעת הבוטוקס פגה, כחצי שנה לערך מיום ההזרקה. לפיכך, הזרקת בוטוקס נחשבת לטיפול יעיל ובטוח ומאושר על ידי ה- FDA האמריקאי ומשרד הבריאות הישראלי.

בוטוקס תופעות לוואי

תופעות הלוואי והסיבוכים הנלווים להזרקת הבוטוקס יכולים להיות מינימאליים כאשר בוחרים ברופא מיומן ובעל ניסיון, ובקליניקה מוכרת ומאושרת. יתרה מכך יש לדווח לרופא המטפל על כל פרט בהיסטוריה הרפואית, כולל לקיחת תרופות כרוניות, מחלות עצביות שונות ומצבים מיוחדים כמו היריון או הנקה. מצבה הבריאותי הכללי של האישה יכול להוריד או לעלות את הסיכון לסיבוכים בלתי רצויים אשר ייגרמו מהזרקת הבוטוקס.

הזרקת בוטוקס – סיבוכים מיידים

מכיוון שהבוטוקס משתק את שרירי הפנים, לפעמים מתקבלת תוצאה הנראית מלאכותית. חלק מהפנים, בדרך כלל, החלק העליון (המצח) נראה מתוח ומשווה הבעה מופתעת או לא טבעית. כמו כן, לפעמים, מתרחש שיתוק שרירים בחלק הקרוב לחלק שעבר הזרקת בוטוקס למשל, צניחת עפעפיים כאשר ההזרקה נועדה להרימו. גם עווית זו משווה לפנים מראה לא טבעי ולא סימטרי, ולפעמים מסבה עוגמת נפש רבה למטופל.

מיד לאחר הזרקת בוטוקס, עלולים להופיע אדמומיות, נפיחות ושטפי דם באזור הפנים. תופעות אלה, אשר נגרמות מעצם ההזרקה, אמורות לחלוף כעבור מספר ימים. לפעמים, ישנם אנשים אשר יסבלו מכאב ראש לאחר הזרקת בוטוקס. ניתן לטפל בכאב ראש זה באמצעות משככי כאבים פשוטים כדוגמת אקמול או אופטלגין.

בוטוקס תופעות לוואי

ההתמודדות עם הסיבוכים הנגרמים מהזרקת הבוטוקס

העובדה שתופעות לוואי אלו הינם הפיכים, מורידה מחומרת הופעתם והדאגה בגינם. עם זאת, סיבוכים אלה עלולים להיות מכוערים מאד, גם אם לתקופה מוגבלת, ולהסב למטופל עוגמת נפש ובושה. אישה אשר אמורה להסתובב כחצי שנה עם צניחת עפעפיים או מראה לא טבעי אשר מעיד על עצם הזרקת הבוטוקס, עלולה לחוש חוסר ביטחון עצמי ואי רצון להשתתף באירועים חברתיים או יציאה אל הרחוב.

הזרקת בוטוקס נחשב לטיפול מהיר מאד, הלוקח מספר דקות. אך יש לזכור במהלכו, כי אף הוא אינו חף מסיבוכים ותופעות לוואי. יש לקחת זאת בחשבון, כאשר מתכננים טיפול זה ולהיות ערים למקצוענותו וביטחונו של המבצע. רצוי לעבור טיפול זה אצל רופא, אשר יכול להסביר ולטפל בשלל הסיבוכים הפוטנציאלים.

 

הימנעות מסיבוכים ותופעות הלוואי הנלוות להזרקת בוטוקס

על הזרקת בוטוקס אפשר לחזור לאחר כחצי שנה מיום ההזרקה הראשונית. אישה אשר חוותה תופעות לוואי או סיבוכים, כדאי שתשקול זאת בבואה לחזור על הטיפול. כמו כן, טיפול במקום מאושר על ידי רופא מיומן, מבטיח במרבית המקרים, כי החומר בו עושים שימוש הוא החומר המקורי אשר יביא לתוצאות המקוות. חומרים זולים באופן מיוחד, יכולים להימצא כזיופים או תרמית אשר נועדה לעקוץ את המשתמשים.

כאשר ידועות אלרגיות שונות, יש לבדוק כי אלרגיה זו לא כוללת רגישות לאחד ממרכיבי הזריקה. על מנת לוודא את היענות העור להזרקה, אפשר לערוך מבחן מקדים לחומר הבוטוקס במקום פחות נראה. כמו כן, הזרקת בוטוקס אינה מאושרת לנשים בהריון או מניקות, מחשש לפגיעה בעובר ותוצאות אשר לא הוכחו עדיין במחקרי אורך רבים. עם זאת, חשוב לזכור כי תופעות לוואי אלו הינם נדירות וניתנות למניעה אצל חלק מהנשים.

 

רוצים לקבל מידע נוסף?
רוצים לדעת כמה עולה הזרקת בוטוקס לרבות מידע אודות מבצעים והטבות?
צרו איתנו קשר באמצעות טופס צור קשר באתר

השירות אינו כרוך בתשלום וללא התחייבות!

 

אהבתם את הכתבה? בבקשה תפרגנו [kkstarratings]