טיפול בהזעת יתר בפנים

הזעת יתר בפנים, מעבר להיותה בעיה אסתטית, הינה בעיה אשר מפריעה ומורידה את איכות החיים בצורה משמעותית. האנשים הסובלים מהזעת יתר בפנים יחוו ביטחון עצמי נמוך, מבוכה, בושה וחוסר אונים אל מול בעיה זו אשר נראית באופן גלוי לעין כל. הזעת יתר בפנים הינה ממוקדת ונחשבת לבעיה ראשונית, כאשר היא לא נלווית לאף מחלה נוספת. פעמים רבות, הזעת יתר בפנים יכולה להיות משולבת עם הזעת יתר בבית השחי או בכפות הידיים. שכיחות התופעה נאמדת ב- 5% מהאוכלוסייה הכללית.

 

הסימפטומים האופייניים להזעת יתר בפנים

הגורם להזעת יתר בפנים הוא הפרעה בבלוטות הזיעה באזור. בדרך כלל, להפרעה זו ישנו מרכיב גנטי וסיפור משפחתי. הזעת היתר בפנים הינה הזעת יתר באופן ניכר הקורית בדרך כלל, בשליש העליון של הפנים. היא מתרחשת ללא תלות במזג האוויר או בפעילות גופנית מאומצת. מהזעת היתר בפנים יסבלו אנשים מגיל 40 ומעלה. היא יכולה להופיע גם בצוואר, בעורף, שפתיים וסנטר.

הנשים אשר יסבלו מהתופעה יתקשו באיפור, הרכבת משקפיים ויצטרכו ללכת עם מטפחת או מגבון צמוד אליהן. גברים הסובלים מהבעיה, יסבלו ממראה דביק ומגושם. כמו כן, לפעמים הזעה זו נמשכת עד הצוואר ומרטיבה את צווארון הבגדים ומלווה בגירודים, עקצוצים ונפיחות. אלה וגם אלה, יסבלו מהתסמינים ביתר חריפות כאשר יהיו בלחץ רגשי או מתח נפשי. עובדה זו תפריע, לרוב, בפגישות חברתיות ועסקיות.

 

דרכים להתמודדות עם הזעת יתר בפנים

במקרים בהם הזעת היתר בפנים מאובחנת בגיל המבוגר, אפשר לנסות בתחילה קרמים ומשחות שונות. התייעצות עם רופא עור מומחה אשר מכיר את הבעיה ואת אפשרויות הטיפול המוצעות, תוכל להקל על האנשים הסובלים ולהוציא אותם מבדידותם וממבוכתם. ישנם אנשים אשר מחליטים לקחת כדורים אשר יורידו את רמת החרדה והלחץ בה הם נמצאים. במקרים בהם ההזעה קיימת מגיל ינקות, הפתרון היחיד היעיל הוא הפתרון הכירורגי.

דיבור על הבעיה והצפתה, כמו גם הומור עצמי יכולים להוריד מהלחץ הנלווה לבעיה זו. הימנעות ממקומות חמים וחשופים לשמש, ומאירועים מלחיצים, כמו גם טיפולי רגיעה כמו יוגה ודמיון מודרך יכולים אף הם לעזור ולנסות לסייע בהתמודדות. יש לזכור כי תופעה זו של הזעת יתר אינה נעימה אולם גם אינה מסכנת חיים. הזעת היתר בפנים, לרוב, תהיה מורגשת פחות בזמנים שלווים ורגועים יותר.

 

הזעת יתר בפנים – הטיפולים האפשריים

תוצאות טובות נראות לאחר טיפול בהזרקת בוטוקס, כטיפול בהזעת יתר בפנים. טיפול זה יכול להיות מיושם מגיל 18 ואילך. לפני הזרקת הרעלן, יצטרך המטופל לעבור מספר בדיקות מקדימות, אשר ישללו סיבות נוספות היכולות לגרום להזעת היתר, כמו גם תתבצע בדיקה אשר תבדוק את כמות הזיעה המקומית. זריקת הבוטוקס חוסמת אצטילכולין, אשר אחראי על הפרשת הזיעה. טיפול זה מתבצע בהרדמה מקומית ונמשך כמחצית השעה. הסיכונים הכרוכים בו קשורים לפיצוי ההזעה במקומות אחרים בגוף. החיסרון הגדול של טיפול זה הוא בזמניותו. יש לחזור על הטיפול לאחר כשמונה עד 12 חודשים.

ישנם בנמצא גם משחות שונות אשר יכולות להקל על התופעות. מעבר לטיפולים אלה, ההמלצות הניתנות לאנשים הסובלים מהזעת יתר בפנים היא לנסות להימנע מהגורמים הנחשבים למעוררי זיעת יתר, כמו למשל הורדה במשקל הגוף, גמילה מעישון והורדת כמות הקפאין בדיאטה. ישנם מטופלים אשר מעדיפים לפנות לרפואה הסינית אשר ממליצה על מרקחות ועשבי מאכל שונים. במקרים קיצוניים, יומלץ למטופלים לעבור הליך כירורגי אשר מטרתו היא הורדת העצבים אשר אחראים על ויסות הזיעה. יש לקחת בחשבון את תופעות הלוואי הרבות אשר יש לניתוח זה.

במרכז האסתטיקה אנו מספקים טיפול להזעת יתר בפנים במספר סניפים ברחבי הארץ במרכז בצפון, בדרום ובשרון, בין הערים בהם ניתן לקבל את השירות: תל אביב, רעננה, כפר סבא, חיפה, באר שבע, פתח תקווה, ראשון לציון, רמת גן, גבעתיים, נס ציונה, אשדוד, אשקלון, חדרה, יבנה, נתניה, ירושלים, רחובות, יבנה, הרצליה, הוד השרון, קרית אונו.