הלבנת שיניים במרפאה

הלבנת שיניים במרפאה נעשית במרפאתו של רופא השיניים ותחת פיקוחו. רופא השיניים יכול להמליץ על שיטה זו או אחרת המיועדת להלבנת שיניים, לנטר תופעות לוואי באם קורות כאלו ולהיות אחראי על התוצאות ושביעות רצונו של הלקוח. יתרונות אלה, בשילוב תוצאות מהירות ומשביעות רצון ואפשרות להגיע לצבעים לבנים מאד, הופכות את הלבנת השיניים במרפאה לאחד הטיפולים הנחשקים ביותר.

שינוי צבען של השיניים נגרם ממספר גורמים. הגורם העיקרי הינו גיל האדם, אולם מזונות והרגלי חיים כמו עישון, שתיית קפה ויין מאיצים אף הם תהליך זה. הלבנת שיניים במרפאה יכולה להיעשות בביקור אחד אשר אורכו הוא כשעה עד שלוש שעות, אשר כבר בסיומו תיראה תוצאה טובה. מכיוון שטיפולים אלה כוללים חומרים עוצמתיים, הם מחזיקים לאורך זמן, גם לאחר שנתיים ויותר למרות החזרה להרגלי החיים הישנים.

טכניקת הלבנת שיניים במרפאה

הלבנת שיניים במרפאה

לפני הלבנת שיניים במרפאה, יצטרך הרופא לנקות את השיניים בצורה יסודית על מנת להוריד רובד חיידקי ואבנית. לפעמים, טיפול זה יקדים את טיפול הניקיון המבוצע על ידי השיננית. לאחר מכן, יניח רופא השיניים את החומר המלבין על שורת השיניים. החומר (מי חמצן) נמצא בריכוזים גבוהים יותר (35%) מאשר זה הנמצא בחומרים המשמשים להלבנת שיניים ביתית. מכיוון שכך, יש צורך בהגנה על החניכיים והעיניים של המטופל, באמצעות ג'ל וכיסוי עיניים. על מנת לזרז את החומר ופעולתו הכימית, מאירים עליו בהקרנת אור כחול. החומר צובע את האימייל בשן ומגיע לרבדים העמוקים שלה, והופך אותה ללבנה יותר ואת הטיפול לקצר יותר. לפעמים, יהיה צרך בסד מותאם אישית, על מנת להמשיך את הטיפול בבית. שיטה זו של הלבנת שיניים הינה עמוקה וצובעת, למעשה את השן מבפנים.

הלבנת שיניים במרפאה נחשבת לטיפול קל אשר כל מרכיביו קיבלו את אישור FDA האמריקאי. שיטה זו אינה כואבת ומלווה, לפעמים, באי נוחות קלה. היתרון הגדול בהלבנת שיניים במרפאה, היא עצם היכולת לתאם ציפיות אל מול הרופא המבצע. על מנת ששני הצדדים יהיו מרוצים מהתוצאה, ועל מנת שזו תיראה הטבעית ביותר, מומלץ לדמות (אף באופן חלקי) את התוצאה הצפויה ולנסות להגיע להסכמה בין הצדדים על הצבע הרצוי. תופעות הלוואי והתסמינים אשר יכולים להיות מורגשים לאחר הלבנת שיניים במרפאה הינם רגישות לקור ולחום בצורה משמעותית.

הלבנת שיניים במרפאה באמצעות תבנית

שיטה חדשה אשר צברה תאוצה בשנים האחרונות, אך יכולה להיות מתואמת רק במרפאת רופא השיניים, היא שיטה בה החומר המולבן מוכנס לתבנית העשויה על פי מדדי השיניים הספציפיים. הלבנת שיניים במרפאה בשיטה זו חוסכת את גירוי החניכים ומהווה פתרון אישי יותר. התבנית מתחממת עד לטמפרטורת הגוף, ללא צורך בעזרים נוספים ומונעת את רגישותם של החניכיים לטיפול. את הלבשת הסד והתהליך כולו אפשר לבצע בבית, בזמנו החופשי של המטופל, למשך כשבועיים. הסד מולבש למשך שעה עד שעתיים במשך היום או הלילה על גבי השיניים. שיטת הלבנה זו נעשית באופן חיצוני, ופועלת על הדנטין.

הלבנת שיניים במרפאה מתאפשרת לכל אדם החפץ בכך בתנאי כי שיניו בריאות ללא סימני עששת. כמו כן, אין אפשרות לבצע טיפול זה על שיניים שאינן טבעית כמו למשל על כתרים או תותבות, ילדים, נשים בהריון או מיניקות או אנשים הסובלים מרגישות לאחד מחומרי ההלבנה. עלותה של הלבנת השיניים בשיטה זו נמוכה בהשוואה לשיטת הלבנת שיניים במרפאה ללא הסד. יש אפשרות להשתמש בסד זה כל אימת שצריכים ונזקקים לו באופן חוזר, תחת ליווי רופא השיניים.