הלבנת שיניים טבעית

ישנן טכניקות רבות לטיפול הלבנת שיניים, המתבססות על חומרים כימיים או על קרני לייזר. הלבנת שיניים טבעית מתבססת על תרופות סבתא ועזרים טבעיים יותר, מתוך מחשבה כי מוצרים תעשייתיים שוחקים את אימייל השן וגורמים לפגיעה ורגישות. צבע השיניים משתנה בעקבות גורמים שונים כמו למשל גיל, אכילת מאכלים בעלי צבע מאכל, קפה, יין אדום ועוד. כמו כן, הרגלי חיים כמו עישון, שתיית משקאות מוגזים ונטילת תרופות מסוימות יכולים אף הם לתרום לצבען הצהוב של השיניים.
הכוונה בטכניקות המיועדות להלבנת שיניים טבעית היא להיעזר כמה שפחות באנשי מקצוע. שיטה זו דוגלת בכך שבעזרת מרכיבים מהמטבח הביתי, אפשר לדאוג גם להלבנת השיניים במקרה הצורך. הטרנד הירוק והרצון בחומרים ידידותיים יותר יכול לשמש גם בעיות ברפואת השיניים. מעבר לכך, יש צורך באכילה נכונה, הורדת כמויות הסיגריות, וצחצוח השיניים באופן ראוי, על מנת לשמור על שיניים לבנות, וחשוב מכך- בריאות.

הלבנת שיניים ביתית
תרופות סבתא להלבנת שיניים טבעית

מרכיבים אשר מיועדים להלבנת שיניים טבעית הינם מרכיבים הידועים זה עשרות שנים ושימשו בעבר אנשים רבים. מרכיבים אלה הינם סודה לשתייה, מי חמצן במינון נמוך, מרווה, תפוז ותותים, גרעיני אבטיח ועוד. שיטה מומלצת וידועה לצחצוח שיניים הוא מריחת המברשת באבקת סודה לשתייה וטיפת מיץ לימון. את הגורמים הללו מורחים על השיניים בעזרת מברשת שיניים פשוטה וצחצוח שגרתי. אין הגבלה על כמות הפעמים בהם אפשר לצחצח בשיטה זו, והתוצאה לרוב, תיראה לאחר מספר חודשים.
תוצאותיה של הלבנת שיניים טבעית יהיו איטיות יותר מאשר הלבנת שיניים בטכניקות אחרות. עם זאת, יש לוודא כי מוטיבציית יתר של המשתמשים לצחצוח ושימוש בחומרים כמו סודה לשתייה ומלח גס לא מזיקה לשיניים וגורמת לנזק בלתי הפיך. פעמים רבות, מרכיבים אלה הנחשבים טבעיים אך לא מוכחים כבריאים יותר, והם אלה אשר גורמים לרגישות השיניים ונטייה מוגברת לעששת. כתמים לבנים על גבי השן יכולים להופיע כתוצאה מפגיעה בזגוגית השן בצורה בלתי הפיכה. בדרך כלל, חומרים אלה לא יומלצו על ידי רופאי השיניים השונים מחשש ליתר חומציות.

טכניקות אחרות להלבנת שיניים טבעית

חומרים נוספים אשר יכולים לשמש להלבנת שיניים טבעית, ללא סיכון השן, הם מינראליים הלקוחים מים המלח. החומרים הללו מכילים סידן ופלואוריד אשר גם חודרים לעומק השן וגורמים לבריאותה וגם מאפשרים את הלבנת השן והחזרת הברק אשר אבד לה. בשיטה זו, הלבנת השיניים נשמרת לאורך זמן, ללא תופעות לוואי ועידוד רגישות כלשהיא. כמו כן, היא מהירה מאד ונמשכת כחצי שעה, כאשר התוצאות נראות באופן מיידי לאחר גמר הטיפול. מינראליים אלה לא מכילים מתכות מזיקות (אשר נמצאות במי החמצן), ולכן נחשבים לטבעיים ובריאים יותר מכל שיטה אחרת.

ישנם עוד חומרים הנחשבים לטבעיים, ונמכרים במטרה להלבנת שיניים. כדאי להתייעץ טרם הקנייה עם רופא שינים אשר יחווה את דעתו על המרכיבים הנמצאים בתכשירים אלו. עם זאת, הלבנת שיניים גם אם היא טבעית ונעשית בעזרת חומרים אלה, נעשית במרפאות שיניים המיועדות לכך, תחת פיקוח ובקרה של רופא שיניים. במידה ושיטת הטיפול הטבעית חשובה למשתמש, עליו לוודא לפני הטיפול כי הרופא המטפל אכן דוגל בשיטות טבעיות וירוקות יותר, ומשתמש אך ורק בחומרים אלה. כמו שאר הטכניקות האחרות המיועדות להלבנת שיניים, גם שיטה זו לא מתאימה לילדים מתחת לגיל 14, לנשים מיניקות או בהריון, לשיניים פגועות או נגועות בעששת ולאנשים אשר סובלים מאלרגיה לאחד ממרכיבי החמצון, מחשש לפגיעה בהתפתחות השן ולנזקים אחרים.