טיפול בהזעת יתר בידיים

הזעת יתר בידיים הינה בעיה רפואית, אשר קיימת בשכיחות גבוהה בקרב האוכלוסייה הכללית. ההערכה היא כי 5% מהאוכלוסייה סובלת מהזעת יתר, בדרגות חומרה משתנות. הסובלים ממנה, יסבלו מהזעה רבה ללא תלות במזג האוויר או פעילות גופנית מאומצת. הגדרת התופעה מתמקדת בכמות הזיעה. ולכן, הזעת יתר בידיים מוגדרת כהזעה של למעלה מחצי ליטר ביום. עם זאת, יטופלו אנשים אשר חווים את הבעיה כמפריעה לחייהם בצורה משמעותית. לרוב, להזעה זאת, ישנו מרכיב תורשתי או גנטי. הזעת יתר בידיים נחשבת כתופעה ממוקמת וראשונית, כאשר היא אינה מלווה במחלות אחרות. גורמי הבעיה הספציפיים אינם ידועים, בדרך כלל.

הזעת יתר בידיים מאובחנת כבר בגילאי הילדות הצעירים. הגיל הממוצע לאבחון בעיה זו הינו 8-10 שנים. ילדים אלה, אשר חווים עצמם שונים כבר מראשית התפתחותם, לא מעוניינים לחיות עם תסמיני התופעה ולכן מחפשים אחר פתרונות טיפול יעילים וקבועים ומתביישים במצבם. נטייתה של הזעת יתר היא להחמיר עם השנים. שכיחות הבעיה זהה בין בנים לבנות.

טיפול בהזעת יתר בידיים
התסמינים האופייניים להזעת יתר בידיים

הזעת היתר נגרמת לרוב על רקע של פעולה יתרה של בלוטות הזיעה במקום מסוים. ההזעה, בעיקר הזעת יתר בידיים, פעמים רבות, היא כל כך חמורה, עד כי ישנה סכנה להתייבשות ובעיות עור שונות. הידיים, אצל אנשים אלה, ייראו אדומות, מזיעות ומבריקות באופן מתמיד. עובדה זו תקשה על אנשים אלה להשתלב באירועים חברתיים שונים הדורשים מגע גוף או לחיצת יד. כמו כן, הכתיבה והרטבת הדפים או המקלדת תקשה על אנשים אלה להשתלב בכוח העבודה או הלימודים.

הסובלים מהזעת יתר בידיים יחוו ירידה בביטחון העצמי והימנעות ממצבים וסיטואציות יומיומיות נוספות, כמו החזקת חפצים קטנים. רגישות ללחץ וחרדה, תחמיר, לרוב, את תסמיני התופעה. אנשים אלה, עלולים לסבול מהזעת יתר בידיים, דווקא ברגעים של מבחן גדול או אירוע חשוב אחר בחייהם. הטיפול בבעיה זו נעשה חשוב יותר כאשר הילדים מגיעים לגיל ההתבגרות ואינם יכולים להתפתח כמצופה מהם. יש לשלוח ילדים אלה לטיפול פיסיולוגי, כמו גם טיפול נפשי, אשר יוכל לעזור להם בהתמודדות עם הבעיה ולספק להם כלים להרגשת רגיעה ושלווה.

 

הזעת יתר בידיים – טיפולים אפשריים

ישנם מגוון טיפולים אשר נמצאו יעילים כטיפול בהזעת יתר בידיים. הטיפול הנפוץ ביותר, עד לא מזמן, היה הליך כירורגי בו ניתקו את העצבים הסימפתטיים בבית החזה על מנת למנוע את ההזעה בכפות הידיים. ניתוח זה נמצא יעיל אולם תופעות הלוואי שלו אשר כללו פיצוי הזעה במקום אחר בגוף, היו קשים מנשוא. הטיפול בהזעה משנית אשר נגרם מהניתוח הינו מסובך ולא יעיל. כיום, הטיפול המוצע לרוב האנשים אשר סובלים מהזעת יתר בידיים הוא זריקות בוטוקס. טיפול זה יעיל, אך עיקר חסרונו הוא זמניותו. יש לחזור על הטיפול לאחר כ-10 חודשים בממוצע. עם זאת, תוצאותיו מורגשות באופן מיידי, והמטופלים מדווחים על שביעות רצון מההליך.

טיפול נוסף אשר קיים במיוחד לסובלים מהזעת יתר בידיים הוא טיפול חשמלי. בטיפול זה, יונטופורזיס, מניחים את היד באמבט בו מועבר זרם חשמלי המנטרל את בלוטות הזיעה. טיפול זה נעשה מספר פעמים בשבוע, ולכן הוא דורש התמדה וצורך בעקביות, בכדי לקבל תוצאות טובות. מהלך הטיפול מלווה בהרגשת אי נוחות. במקרים קלים יותר, אפשר להסתפק במריחת קרמים או משחות אשר פעילותם ממוקדת. תופעות הלוואי של משחות אלו יכולות להיות גירוי עורי המטריד באופן כזה עד כי יש צורך בהפסקתו של הטיפול לאלתר

במרכז האסתטיקה אנו מספקים טיפול להזעת יתר בלילה במספר סניפים ברחבי הארץ במרכז בצפון, בדרום ובשרון, בין הערים בהם ניתן לקבל את השירות: תל אביב, רעננה, כפר סבא, חיפה, באר שבע, פתח תקווה, ראשון לציון, רמת גן, גבעתיים, נס ציונה, אשדוד, אשקלון, חדרה, יבנה, נתניה, ירושלים, רחובות, יבנה, הרצליה, הוד השרון, קרית אונו