המסת שומן ללא ניתוח

המסת שומן ללא ניתוח, בניגוד לניתוחי שאיבת השומן אשר היו נהוגים בעבר, הנו טיפול לא פולשני אשר מתבצע באופן מהיר ללא צורך באשפוז ובקרה. ישנן טכניקות רבות להמסת שומן ללא ניתוח, אשר נעזרות בעזרים שונים כמו לייזר, אולטרה סאונד וגלי רדיו (RF). הטכניקות השונות נבדלות זו מזו בהרס אשר נגרם לתאי השומן. מהמסה כללית שלהם ועד צמצום נפח תאי השומן. רוב השיטות הללו ממיסות את השומן ומחקות תהליכים טבעיים אשר קורים בגוף. השומן, אשר הופך לנוזלי, נספג ומופרש דרך הכליות, במהלך הזמן.

 

יתרונן של טכניקות חדשנית אלה, על פני ניתוח שאיבת שומן, הוא בעצם היותן מהירות, ובעלות מעט תופעות לוואי או סיבוכים נלווים. מראה העור, לאחר המסת השמן נראה בשיטות מסוימות (לייזר וגלי רדיו) מתוח ויפה, מכיוון שהן פועלות על רקמת הקולגן. כמו כן, תופעות לוואי כמו צלקות, כמעט ואינן קיימות. כמו כן, מחיר המסת שומן ללא ניתוח נמוך בצורה ניכרת משיטת שאיבת שומן ולעתים כדאי מאד גם לשלב את שתי השיטות, לעתים זה עשוי גם להוזיל בעלות. רוב השיטות מאפשרות חזרה לפעילות יומיומית באופן מדיי לאחר הטיפול, ואף ממליצות על שגרת כושר ואיזון תזונתי. המסת שומן ללא ניתוח היא שיטה הנקראת גם (בודי טייט) מתאים לאנשים אשר סובלים מעודף משקל ברמה קלה עד בינונית. שיטות אלה יכולות להתאים גם לבעלי משקל עודף משמעותי כטיפול משלים לאחר ניתוח.

המסת שומן ללא ניתוח

איך עובדת המסת שומן ללא ניתוח?

הטכניקות השונות עובדות על המסת תאי שומן והפיכתו לנוזלי. כאשר מתבצע הליך זה, הגוף מפרש זאת כשרפת שומנים הנעשית באופן טבעי. שומנים אלה נספגים לזרם הדם, ובמהלך הזמן יופרשו על ידי הכליות. מכיוון שהמסת שומן ללא ניתוח הנה טכניקה אשר נותנת לגוף לעשות את העבודה, התוצאות אינן חד משמעיות ולפעמים ישנם הבדלים בתגובותיהם של אנשים שונים. עם זאת, על פי ההבטחות טיפולים אלה יעילים מאד, ותוצאותיהם עומדות ביחס ישיר לסוג העור של המטופל ולמיומנויות הרופא המבצע. בטיפול אחד אפשר למוסס עד ליטר אחד של שומן (שווה ערך לק"ג אחד). מספר טיפולים נוספים במרווחי זמן של מספר חודשים יכולים לתת תוצאות טובות אף יותר.

 

טכניקת אלה עובדות על אזורים ספציפיים, אשר בדרך כלל ידועים כמצבורי שומן פוטנציאליים ובעייתיים, כמו ירכיים, בטן, ישבן, זרועות, ואף צוואר וסנטר. טכניקות אלה לא מחליפות אורח חיים בריא אשר יתבטא בתזונה מאוזנת ופעילות גופנית סדירה. על המטופל להקפיד על ירידה במשקל, כפי שהקפיד קודם לכן. המסת שומן מאפשרת למטופלים ליהנות מקיצור דרך ולמוסס שומנים אשר אינם יורדים בקלות באמצעות דיאטה, אולם לא משחררת אותם מאחריות כללית למצבם הבריאותי העתידי.

 

בטיחות הטכניקות השונות להמסת שומן ללא ניתוח

בטיחותם של המכשירים השונים חייבת להיות מפוקחת ומבוקרת על ידי משרי הבריאות הגדולים כמו ה-FDA האמריקאי ומשרד הבריאות הישראלי. טיפולים אלה בדרך כלל מאושרים לבני 18 ואילך. ברוב הפעמים, יהיה צורך בטיפולים חוזרים לשם השלמת הטיפול וליעילות אופטימלית. מבחינה בטיחותית, לא נמצאו הגבלות לתהליך זה. רוב הטיפולים נעשים בהרדמה מקומית, ללא צורך באשפוז או בקרה צמודה, מלבד טיפולים אשר נעשים באזור הבטן אשר יצריכו הרדמה מלאה.

יש להקפיד כי מבצעי ההליך של המסת שומן ללא ניתוח הנם כירורגים מקצועיים אשר מיומנים בתהליכים אלה, ובעלי ניסיון רב. לרוב, יבוצעו הטיפולים במרפאה או מכון אשר נמצאים תחת פיקוח רפואי. ישנן שיטות חדשות אשר נכנסות לשימוש חדשות לבקרים, אך לא כולן מתבססות על חומר מדעי. כדאי להתייעץ עם מומחים בתחום, לפני תחילת הטיפולים, על מנת שיוכלו לתת את חוות דעתם לגבי יעילות ובטיחות הטיפולים, באופן ספציפי.

 

המסת שומן מחיר

מחיר המסת שומן ללא ניתוח נע בין 6.000 שקלים לבין 15.000 שקלים וזה כמובן תלוי בכמה אזורים בוחרים לטפל, המחיר משתנה גם לפי כמות העבודה של המטפל על כל אזור, כעיקרון, יש מחיר לכל אזור ולעתים קיימים מבצעים עבור חבילת טיפולים – צרו עמנו קשר לצורך השוואת מחירים, מבצעים והטבות.