הזעת יתר

אם אתם סובלים מהזעת יתר, אתם בוודאי יודעים במה מדובר : בין אם בחום או בקור, ללא שום קשר למאמץ גופני, כאשר אתם לבד וכאשר אתם בחברה – אתם לא מפסיקים להזיע באזורים שונים בגוף, תופעה אשר נראית לעין ע"י הסובבים אתכם וגורמת לכם להרגיש שלא בנוח. הזעת יתר הינה תופעה נפוצה (שכיחות של 5%) אשר עלולה להתבטא במספר איברי גוף בו זמנית כאשר המקומות המועדים לכך הם בית השחי, הפנים (בעיקר המצח), כפות הידיים והרגלים. מדוע בכלל מתרחשת תופעה של הזעת יתר? כיצד ניתן לטפל בה ומהי עלותם של הטיפולים השונים?

הזעת יתר טיפול: גוף-נפש או כל אחד בנפרד?

טיפול בהזעת יתר
מתי בני האדם מזיעים באופן טבעי? מנגנון ההזעה משמש אותנו על מנת לקרר את גופינו בזמן מאמץ, פעילות גופנית ו/או התרגשות (מתח, לחץ וכו'). באופן טבעי אנו מזיעים את כמות הזיעה אשר מספיקה לקירור הגוף ומפסיקים להזיע כאשר נעים לנו וגופינו אינו צריך להשקיע מאמץ נוסף לקרר את עצמו. הזעת יתר מוגדרת כהזעה אשר מתרחשת ללא קשר לפעילות גופנית ו/או טמפרטורת ולחות הסביבה. יוצא מכך שאנשים אשר סובלים ממצב של הזעת יתר, מזיעים גם כאשר קר ובזמן מנוחה.

הזעת יתר מדגימה את הקשר העדין שבין גוף ונפש שכן הסיבות לתופעה נחלקות לסיבות פיזיולוגיות ונפשיות אשר קשורות אחת בשנייה. מבחינה פיזיולוגית, הסובלים מהזעת יתר מראים פעילות יתר של מערכת העצבים אשר מעצבבת את בלוטות הזיעה וכתוצאה מכך, מזיעים באופן מתמיד. מבחינה נפשית, הזעת יתר נצפית יותר אצל אנשים אשר סף המתח, הלחץ והחרדה שלהם נמוך יותר מאחרים.

שילוב שני הגורמים, או כל אחד מהם בנפרד, מביא למצב של הזעת יתר אשר לה השפעות מכריעות על האדם הסובל ממנה כגון פוביה חברתית, חוסר אסטטיקה, איבוד הביטחון העצמי, פחד ממגע, ריח רע, תחושת רטיבות מתמשכת ועוד.

הזעת יתר מביאה לירידה באיכות החיים, פגיעה בדימוי העצמי והכישורים החברתיים של כל אדם אשר סובל מהתופעה ולא מטפל בה באמצעים המתאימים!

לקריאה אודות טיפול בהזעת יתר בלילה

הזעת יתר – הטיפול הרפואי בתופעה

החדשות הטובות הן שניתן לטפל במצבי הזעת יתר בעזרת מספר טיפולים רפואיים שונים :

o הזרקת בוטוקס –האפקט המקומי המשתק של רעלן הבוטוליניום משמש לשיתוק זמני של העצבים אשר מעצבבים את בלוטות הזיעה באיבר המזיע ביותר לתקופה של עד שנה. מחיר הטיפול : בין 1200 שקלים ל- 6000 שקלים כתלות בגודל האיבר (מצח לעומת כפות ידיים וכו').

o סימפטקטומיה אנדוסקופית – ניתוח אשר מביא לניתוק העצבים אשר מעצבבים את בלוטות ההזעה באיברים אשר סובלים מתופעת הזעת יתר וייבוש מוחלט של האיזור, באופן קבוע. הניתוח מבוצע בהרדמה כללית ומשך ההחלמה הוא שבוע. עלות הטיפול: עד 10,000 שקלים. לחילופין, ניתן לבצע ניתוח שאיבת בלוטות זיעה אשר נחשב לחדשני ומוצלח יותר ועלותו דומה.

o תרופות – אשר מביאות לצמצום הפרשת הנוזלים הכללית בגוף ולכן חלקן גם מביאות לתופעות לוואי אשר אינן רצויות כגון אצירת שתן, עייפות, אימפוטנציה ויובש בפה.

o דריוניק – מכשיר זה מוצע לרכישה ופועל באמצעות שילוב של מלחים ופולסים חשמליים אשר משבשים את פעילותן של בלוטות ההזעה בכפות הידיים והרגלים. חסרון המכשיר הוא חוסר יכולתו לעזור במצבי הזעת יתר בבית השחי ובפנים. עלות המכשיר : בין 2000 ל- 4000 שקלים.

טיפולים נוספים מוצעים במרכז האסתטיקה לסובלים מתופעת הזעת יתר וביניהם טיפולים פסיכולוגיים או היפנוזה כמו גם טיפולים אשר קשורים דווקא לרפואה האלטרנטיבית כגון צמחי מרפא, דיקור סיני, טווינא ועוד.

במרכז האסתטיקה אנו מספקים טיפול להזעת יתר במספר סניפים ברחבי הארץ במרכז בצפון, בדרום ובשרון, בין הערים בהם ניתן לקבל את השירות: תל אביב, רעננה, כפר סבא, חיפה, באר שבע, פתח תקווה, ראשון לציון, רמת גן, גבעתיים, נס ציונה, אשדוד, אשקלון, חדרה, יבנה, נתניה, ירושלים, רחובות, יבנה, הרצליה, הוד השרון, קרית אונו.