הגדלת חזה סוגי שתלים

ניתוח הגדלת חזה טומן בחובו החלטות רבות משקל רבות. על האישה המטופלת להחליט בדבר גודל השד הרצוי לה, וסוג השתל. שתי החלטות אלה הן החלטות נפרדות אשר נובעות מצורכי האישה הספציפית, מציפיותיה מתוצאות הניתוח וממבנה גופה מבחינה אנטומית. ישנם סוגי שתלים רבים בשוק, כמו גם נפחים רבים, כך שיש לשקול ברצינות פרטים אלה, ולא להשאיר זאת להחלטתו של המנתח באופן בלבדי.

הגדלת חזה סוגי שתלים

הגדלת חזה סוגי שתלים

השתלים השונים המשמשים בניתוח הגדלת חזה נחלקים לשתי קטגוריות עיקריות מבחינת צורתם. סוג אחד של שתלים שצורתם עגולה, והסוג השני, אשר נקרא שתלים אנטומיים, וצורתם כצורת אגס או טיפת מים. השתלים יכולים להיות מושתלים בצורה גבוהה, שטוחה, סימטרית או על פי בקשה מיוחדת. על פי צורת השד הרצוי, ייבחר סוג השתל אשר יתאים לו. סוגים אלה צריכים להתאים למבנה גופה של האישה כך שייווצר רושם של חזה טבעי ופרופורציוני. בדרך כלל, רופא מיומן ומקצועי יוכל לתת את חוות דעתו המנומקת, וליצור תוצאה שתהיה משביעת רצון.

סוגי מילוי השתלים

השתלים השכיחים והמוכרים ביותר עד היום היו שתלי הסיליקון ג'ל, או מי מלח. שתלי סיליקון ג'ל הינם שתלים בעלי סמיכות גבוהה, אשר מספקים תחושה טבעית מחד, ובטיחות החומר מאידך. שתלי סיליקון הממולאים מים פיזיולוגיים (מי מלח) הינם שתלים פחות שכיחים כיום, מכיוון שהם אינם עומדים בתחרות ובהשוואה מול הסיליקון ג'ל. הסכנה הכרוכה בשתלי הסיליקון, אשר עולה חדשות לבקרים בטורי החדשות, קשורה לסיכון אשר נמצא בדליפת החומר מחוץ לשקית. בחירה בשתלים איכותיים, מתוצרת מוכרת, אשר קיבלו את אישור משרדי הבריאות הגדולים לרבות ה- FDA האמריקאי, עשויים למנוע תופעות אלה. שתלים אלה עשויים בדרגת אמינות גבוהה ובפיקוח צמוד.

צורות השתלים

כל אישה אשר עוברת ניתוח הגדלת חזה, מעוניינת כי החזה החדש הניתן לה יהיה קרוב ככל האפשר למקור, מבחינת הרגשה ומראה. על השד להיראות טבעי, שטוח בחלקו העליון, מלא בחלק התחתון, ונפרס לצדדים בשכיבה. מראה השד חייב להתאים באופן אישי למנותחת, גם מבחינת גודלו. אישה בעלת מבנה גוף צר, תהיה חייבת, למרות רצונה, להוריד קצת מנפח השתל, על מנת שזה ייראה טבעי ויפה, ולא גרוטסקי ומבהיל.

צורות השתלים השונים חייבים להיות מושווים אחד כלפי השני בכדי להדגיש את יתרונותיהם על פני האחרים. ישנם שתלים עגולים או שתלים אנטומיים, אשר כל אחד מהם מנסה לדמות שד טבעי. כמו כן ישנם שתלים שטוחים, בינוניים ובולטים. הבחירה ביניהם יכולה להיעשות, על סמך מדידות שונות אשר ידגימו למטופלת את התוצאות הצפויות לאחר הניתוח.

בעיות ספציפיות אשר צריכת להילקח בחשבון בבחירת השתל

לפעמים ניתוח הגדלת חזה, נעשה על מנת לפתור בעיות שונות אשר מפריעות למטופלת הספציפית, כמו למשל חוסר סימטריה, או נפילת השד וכו'. שתלים אנטומיים, בעלי צורת אגס, יינתנו לבעלות חוסר סימטריה בחזה. שתלים אלה ניתנים למגוון גדול יותר, ולמשחק גדול יותר על ידי הרופא המנתח, כך שיהוו פתרון אופטימלי יותר לבעיה זו. פרמטר נוסף אשר צריך להילקח בחשבון בהתאמת השתל לאישה המטופלת הוא מרקם העור וסוגו.

על מנת למנוע סיבוכי צלקות או מתיחת יתר של העור, יש להתאים את סוג השתל וגודלו באופן האופטימלי ביותר לגוף המטופלת. בנוסף להחלטות אלה, יש לשתלים מרקמים שונים הנעים בין מחוספס מאד לחלק מאד, אשר ביניהם יש להחליט על פי המגע שרוצים להקנות לשד החדש. עם זאת, יש לכך גם השלכות רפואיות הקשורות להתפצחות רקמה מסביב לשתל עצמו.