הזעת יתר ברגליים – אי נעימות וחוסר אסתטיקה

הזעה ללא שליטה זוהי תופעה אשר עשויה להשפיע על אזורים שונים של הגוף, ביניהם גם כפות הרגליים. אנשים הסובלים מתופעה זו חווים אי נעימויות רבות, הנובעות מסממניה המעיקים. כאמור, מדובר במצב רפואי שכיח אשר נפוץ אצל 3 אחוזים מכלל האוכלוסייה. אם ברוב המקרים אנו מזיעים לאחר שמאמצים את הגוף עם פעילות גופנית אינטנסיבית, כאשר לגוף ישנו מנגנון הזעה טבעי, אנשים אשר מנגנן זה אינו פועל אצלם "כדרך הטבע" למעשה מזיעים באופן תדיר, עם פעילות או בלעדיה. במילים אחרות הם מזיעים כל הזמן, ללא קשר לעונות השנה או לפעולה הפיזית אותה הם מבצעים.

הזעת יתר ברגליים - אי נעימות וחוסר אסתטיקה

הזעת יתר ברגליים – קיץ חם ומזיעים

הגורמים להזעת יתר אינם ידועים כל כך לעולם הרפואה. ישנם המאמינים כי הם בעיקר תורשתיים. לרגליים מזיעות ישנם כמה וכמה סממנים, לרבות המובן מאליו, כאשר העיקרי ביניהם הוא חוסר הנוחות שיכולה להיגרם להם בעת נעילת נעליים. בקיץ, כאשר נועלים סנדלים, או כפכפים, הרי שהם יכולים ממש להחליק מהרגל ואף לגרום להופעתם של כתמים, אשר עלולים להרוס את הנעל לחלוטין או לגרום לחוסר נעימות ליד חברים ומשפחה כתוצאה מהזעת יתר ברגליים.

 

נעליים סגורות – מתכון בטוח להיווצרות זיהומים ופטריות

בחורף, מזיעים בתוך הנעליים הסגורות, מה שיכול לגרום לתחושה של אי נעימות אמתית לאורך כל היום. מלבד אי נוחות או אי נעימות, הזעה מסיבית בתוך הנעליים ואתה הרטיבות או הלחות, יכולה להוביל להתפתחותם של זיהומים שונים כמו למשל פטריות. קיומן של פטריות בכפות הרגליים עלול לגרום לא פעם לכאבים, לקושי ללכת ואף לגירודים, מה שיכול להשפיע באופן ניכר על שגרת החיים של אלו הסובלים מהבעית הזעת יתר ברגליים.

 

ריח לא נעים וכל מה שנלווה אליו

מלבד כל התופעות הרפואיות, בל נשכח שלתופעה כמו הזעת יתר נלווים גם ריחות. כאשר מדובר ברגל מזיעה אשר הייתה סגורה בתוך הנעל רוב שעות היממה, הרי שהריח יכול להיות ממש לא נעים. בעקבות הריח, אנשים אשר סובלים מהזעה בכפות הרגליים, יכולים לחוש מתח בכל פעם שהם צריכים לחלוץ נעליים ולהרגיש חוסר ביטחון כללי.

 

אסור ללכת יחפים

אי נעימות נוספת הנלווית להזעה ברגליים באה לידי ביטוי כאשר הולכים יחפים. היות ולרוב מי שסובל מהזעה מסיבית, יעדיף לשמור את המידע הנ"ל לעצמו, השארת עקבות על הרצפה היא בהחלט בעיה אשר יכולה להוביל לתחושת מבוכה כללית. במיוחד אם וכאשר נמצאים עם אנשים שלא מכירים כמו עם בני זוג חדשים וכיוצא בזה.

 

 

הסירו דאגה – יש טיפול בהזעת יתר בכפות הרגליים

אם בעבר אנשים אשר סבלו מהזעה מרובה ברגליים לא זכו לטיפול הרצוי, כך שמלבד שטיפת הרגליים וייבושן, הליכה עם נעליים פתוחות או טיפול נקודתי בכל סממנן שהופיע בנפרד, לא היה להם מה לעשות בנידון, כיום אין כך הדבר. ישנם טיפולים שאף יכולים למגר את התופעה כליל. מדובר בטיפולים קוסמטיים אשר הוכחו כמאוד יעילים למקרים מסוג אלו ויכולים לספק לכל אותם אלו שעושים אותם מעט שקט נפשי ואפילו תקווה. אין זה אומר כי לא צריך לשמור על היגיינה בכפות הרגליים, למעשה היגיינה זו חשובה מאוד. יש לטפל במקביל בכפות הרגליים גם בבית, לבצע שטיפות ולשמור על הרגליים כל הזמן יבשות.

 

 

מציאת הטיפול המתאים – השלב הסופי לבעיה

כאמור, ישנם מגוון טיפולים הנותנים מענה לרגליים מזיעות בפרט ולהזעה מרובה בכל חלקי הגוף בכלל. על מנת למצוא טיפול בהזעת יתר אשר יספק את המענה המושלם לבעיה האישית, כמובן שיש להתייעץ עם מומחים בתחום, לערוך סקר שוק ולפנות לקבלת ייעוץ. באמצעות הפרטים הנכונים, תוכלו להכיר את כל שיטות הטיפול שעומדות לרשותכם וכך יתאפשר לכם להיפטר מבעיה אשר סביר להניח, פוקדת אתכם לאורך כל חייכם הבוגרים.

 

הזעת יתר ברגליים מחיר

טיפול בהזעת יתר בניתוח הוא הליך כירורגי פולשני ושאיבת בלוטות הזיעה והסרתם.

השיטה יעילה אך חסרונה הוא שבשיטה זו ישנה תופעה שנקראת "הזעה מפצה" – לאחר הניתוח במקום X עשויה להתפתח הזעת יתר נוספת וחמורה באזור Y . לאנשים רבים זה קורה לאחר כשנתיים ויותר ולאחרים גם אחרי שנה – לא ניתן לחזות מתי זה יקרה. ישנם אנשים המעידים כי טיפול זה החזיק אצלם ללא "הזעה מפצה" שנים רבות יותר, 5-6 שנים ויותר. יעילות הניתוח נעה סביב 85% אחוזי הצלחה.

המחיר עבור טיפול זה הנו – בין 4000 שקלים לבין 7000 שקלים.

טיפול בהזעת יתר על ידי בוטוקס. ההליך אינו פולשני ואינו ניתוח והוא למעשה בשיטת הזרקת בוטוקס לאזור המיועד במטרה להשתיק את העצב המורה לבלוטות הזיעה ל"היכנס" לפעולה ולהפריש זיעה. הליך זה מוצלח מאד אך המחיר אינו זול ביחס לתוקף הזמן שהטיפול מחסה ולמעשה מטופל בהליך זה עשוי לראות ולהרגיש את הזיעה באזור חוזרת לאחר כשנה, לעתים יותר. הדבר המוצלח בשיטה זו זה נושא ההזעה המפצה ויעילות הטיפול אשר מונעת את הזיעה בכמעט 100%.

 

מחיר טיפול בהזעת יתר בבוטוקס הוא בין 5000 שקלים לבין 7000 שקלים לאזור.

ניתן להזריק לכל מקום בו קיימת בעית הזעת יתר כגון לבית השחי, בידיים, במצח וכו'.

 

כמו כן, קיים סבסוד והשתתפות עצמית של קופות החולים השונות – צרו עמנו קשר להמשך פרטים ומחירים.